Blog

Niedoczynność tarczycy powszechnie kojarzona jest w problemami z redukcją masy ciała. Wielu pacjentów obawia się iż pomimo starań nie uda im się

Niedoczynność tarczycy jest jedną z najczęstszych chorób przewlekłych. Pomimo iż podstawą leczenie jest przyjmowanie lewotyroksyny, dieta ma ogromny wpływ na leczenie niedoczynności

„Jem mało, a nie chudnę”, „prawie nic nie jem, a tyje” to jedne z najczęstszych haseł pojawiających się na grupach związanych z

Mierzenie postępów w odchudzaniu może odbywać się na różne sposoby. Pomiary wagą łazienkową, mierzenie obwodów, zdjęcie…Który z nich jest najlepszy? A może

Podstawą redukcji masy ciała jest wygenerowanie deficytu energetycznego. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i dobrać odpowiedni deficyt? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.

Dane statystyczne mówią, że przeciętny Polak wydaje na jedzenie 35% więcej niż 10 lat temu. Jak jeść zdrowiej nie wydając mnóstwa pieniędzy na jedzenie? Poniżej kilka moich sprawdzonych metod.

Wakacje kojarzą nam się z górskimi wyprawami, kąpielami w morzu oraz… trudnością w utrzymaniu zdrowych nawyków. Jedzenie w restauracjach, budki z lodami,

Hipoglikemia reaktywna idiopatyczna to schorzenie, które charakteryzuje się obniżeniem stężenia glukozy we krwi poniżej 70 mg/dl, które występuje od 2 do 5 godzin

Cholesterol pełni w naszym organizmie wiele istotnych funkcji. Niestety, jego zwiększone stężenie zwiększa ryzyko miażdżycy i choroby niedokrwiennej serca, a także zawału serca i udaru mózgu.

Dieta śródziemnomorska zajęła pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu diet. Pomimo, iż od jej powstania upłynęło już ponad pół wieku, jej popularność ciągle rośnie. Co takiego sprawia, że ciągle utrzymuje się w dietetycznym top of the top?

W Internecie co jakiś czas wybucha moda na nową dietę odchudzającą. Keto, bezglutenowa, Paleo, Dukana, Kwaśniewskiego...Który model odżywiania będzie najlepszy, gdy chcemy schudnąć?

Odpowiednia dieta stanowi podstawę leczenia insulinooporności. Wzrost zainteresowania tym zaburzeniem, spowodował rozpowszechnienie różnych mitów żywieniowych. Dzisiaj chciałabym obalić 5 mitów, które moim zdaniem są najbardziej popularne.

Węglowodany należą do najbardziej kontrowersyjnych składników w diecie osób z insulinoopornością oraz cukrzycą. Według zaleceń Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, powinny one dostarczać ok. 45% całkowitej ilości energii. Ważniejsza od ilości jest jednak ich jakość. Jednym ze wskaźników jakości węglowodanów jest indeks glikemiczny.